tirsdag 4. januar 2011

Hjemmesiden er oppe og går igjen!

Det har tatt sin tid, men nå er den altså på gang. Ikke så mye stoff til å begynne med, men det er en start. Har lagt inn en liten miniblogg på siden (Siste nytt i menylinjen). Her legger jeg inn en del stoff knyttet til forfatterskapet, f.eks DEN SENSASJONELLE NYHETEN om at Gunnarstranda vil ri igjen i år – 2011.

KOdahls hjemmeside

Den har sin historie denne hjemmesiden. Den ble lansert i august 1996. Den lå da som et underbruk på Gyldendal.no. Med bistand fra først Pål Nisja og siden Peder Skou lå min side på Gyldendal og breiet seg fram til 2005. Da tok Gyldendal og jeg en liten pause i forholdet, og hjemmesiden ble da flyttet til domenet kjelloladahl.no. Der lå den nærmest uten aktivitet, noe fordi jeg mistet litt troen og delvis fordi  jeg begynte å blogge isteden.

I høst ble hjemmesiden lagt helt ned. Så har jeg vært i tenkeboks. Hva er det hele godt for? Er en enkel blogg nok? For eksempel har et populært innslag på min gamle hjemmeside – Svarte kanoner, fått egen blogg og jeg tror faktisk denne kanoniseringen av filmatiske krimklassikere fungerer bedre på den måten.

Sjekk bloggen Svarte kanoner!

Mye har endret seg for forfattere og sosiale medier de siste årene. Mange av mine kolleger bruker Facebook og Twitter som lanseringsarena. De oppretter sider for bøkene sine og flagger nyheter (Jada, jeg har gjort det selv også, opptil flere ganger på Facebook altså, jeg twitrer ikke - ikke forleøpig i hvert fall).

Men jeg har landet på at en hjemmeside er en verdifull arena. Hva adressen er?

Sjekk den ut: http://www.kjelloladahl.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar