onsdag 30. juni 2010

film-og-boknytt

Siste oppdateringer. Det har gått litt kjapt her i det siste. Slått og det hele. Da blir bloggvirksomheten lidende.

Men Hisham og jeg har fått 11 millioner av filmfondet til å realisere spillefilmen Sorans Reise. Litt feil egentlig – å si Hisham og jeg. Det er jo Paradox som skal produsere filmen. Men de ville aldri greid seg uten manus. Opptak fra 28. september. For alle som lurer på det - Hisham Zaman skal regissere filmen.

Han og jeg klinket i hop novellefilmen Vinterland med hjelp fra produksjonsselskapet 41/2 i 2007 - hva med en kikk?




Så langt film –
Har nettopp fått en mail fra oversetteren Don Barlett. Han er ferdig med Dødens investeringer. Debutboka snart ute på engelsk altså. Arbeidstittel: Lethal Investments. Leste den gjennom. Det er fanken meg over femten år siden jeg leste den sist. Og  . . . . øh . . . . om jeg skal si det selv. Boka er faktisk ganske god. Intrigen sitter, økonomisk kriminalitet parret med mord og gode karakterskildringer. Det var egenreklamen.

Men – for ikke å stoppe der: Likte du det du nettopp leste?

Sjekk da ut denne:

Den jaktende boken!

Selv skal jeg markere at slåtten er over. Høy i hus og rundballer i egg. Sola skinner. Mjøsas blå speil blinker utenfor. Et glass er tingen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar